Μας άλλαξαν τα πετρέλαια...
Πριν λίγες μέρες ασχοληθήκαμε με την εξαγορά της BP από τα Ελληνικά Πετρέλαια και αναρωτιόμασταν αν πρόκειται περί ελεύθερης ή ασύδοτης αγοράς.
Η συγκέντρωση τόσο των διυλιστηρίων όσο και των πρατηρίων σε όλο και λιγότερες επιχειρήσεις (πόσο μάλλον σε ιδιωτικές...) βλάπτει σοβαρά τον ανταγωνισμό και μεσοπρόθεσμα, αν όχι άμεσα, θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ήδη μεγάλων τιμών των καυσίμων.
Εμείς έτσι για να υπενθυμίσουμε πόσο καλά λειτουργεί τόσο η αγορά όσο και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί στη χώρα μας θα παραθέσουμε τις τιμές του αργού και της μέσης τιμής της βενζίνης σε κάποιες χαρακτηριστικές περιόδους.
Σήμερα η χρηματιστηριακή τιμή του αργού πετρελαίου είναι 62$ περίπου ενώ η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης είναι 1,08€.
Πριν από 1 έτος η τιμή του αργού ήταν 143$ και η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης ήταν 1,27€.
Δηλαδή σε 1 έτος παρά τη μείωση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά 57% η αντίστοιχη μείωση της τιμής πώλησης της βενζίνης ήταν 15%.
Μάλιστα για να γίνει ακόμη πιο κατανοητή η έλλειψη ελέγχου και ανταγωνισμού σημειώνουμε πως τον Αύγουστο του 2005, όταν η τιμή του αργού ήταν λίγο μεγαλύτερη από τη σημερινή (δηλαδή ήταν 65$), η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης ήταν 0,96€.
Σαν κερασάκι στην "τούρτα" των μεγάλων τιμών των καυσίμων ήρθε και η πρόσφατη αύξηση του φόρου καυσίμων.
Σα να μην έφτανε δηλαδή που μας καταληστεύουν οι επιχειρήσεις πετρελαιοειδών, λόγω της ανοχής της κυβέρνησης την τελευταία πενταετία, τώρα συμμετέχει στην καταλήστευση και η ίδια η κυβέρνηση μιας και επιβάλλει επιπλέον φόρους επί των τιμών των καυσίμων, έτσι όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί από τη κερδοσκοπία των επιχειρήσεων..
Η συγκέντρωση τόσο των διυλιστηρίων όσο και των πρατηρίων σε όλο και λιγότερες επιχειρήσεις (πόσο μάλλον σε ιδιωτικές...) βλάπτει σοβαρά τον ανταγωνισμό και μεσοπρόθεσμα, αν όχι άμεσα, θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ήδη μεγάλων τιμών των καυσίμων.
Εμείς έτσι για να υπενθυμίσουμε πόσο καλά λειτουργεί τόσο η αγορά όσο και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί στη χώρα μας θα παραθέσουμε τις τιμές του αργού και της μέσης τιμής της βενζίνης σε κάποιες χαρακτηριστικές περιόδους.
Σήμερα η χρηματιστηριακή τιμή του αργού πετρελαίου είναι 62$ περίπου ενώ η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης είναι 1,08€.
Πριν από 1 έτος η τιμή του αργού ήταν 143$ και η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης ήταν 1,27€.
Δηλαδή σε 1 έτος παρά τη μείωση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά 57% η αντίστοιχη μείωση της τιμής πώλησης της βενζίνης ήταν 15%.
Μάλιστα για να γίνει ακόμη πιο κατανοητή η έλλειψη ελέγχου και ανταγωνισμού σημειώνουμε πως τον Αύγουστο του 2005, όταν η τιμή του αργού ήταν λίγο μεγαλύτερη από τη σημερινή (δηλαδή ήταν 65$), η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης ήταν 0,96€.
Σαν κερασάκι στην "τούρτα" των μεγάλων τιμών των καυσίμων ήρθε και η πρόσφατη αύξηση του φόρου καυσίμων.
Σα να μην έφτανε δηλαδή που μας καταληστεύουν οι επιχειρήσεις πετρελαιοειδών, λόγω της ανοχής της κυβέρνησης την τελευταία πενταετία, τώρα συμμετέχει στην καταλήστευση και η ίδια η κυβέρνηση μιας και επιβάλλει επιπλέον φόρους επί των τιμών των καυσίμων, έτσι όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί από τη κερδοσκοπία των επιχειρήσεων..
1 σχόλια:
Sokatistika noumera... Mia zoi trogomaste me auto to petrelaio kai tin timi tou.. Kairos gia enallaktikes morfes energeias (an kai, poios kserei, isos kai pali kapoios tha vrethei na mas listepsei)
Δημοσίευση σχολίου