Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2009

Η αποτυχία του επικοινωνιακού μοντέλου...

Ο κ Καραμανλής και τα στελέχη της ΝΔ από την εκλογή του πρώτου στην ηγεσία του κόμματος τους νόμισαν πως η λύση στα προβλήματα τους και για να αναδειχθούν κυβέρνηση θα έπρεπε να στραφούν στην επικοινωνιακή πολιτική. Έτσι λοιπόν τα τελευταία 12 χρόνια (όσα βρίσκεται ο πρωθυπουργός στο "τιμόνι" της ΝΔ) έχουμε γίνει μάρτυρες μίας πρωτοφανούς για τα ελληνικά δεδομένα επικοινωνιακής διαχείρισης της πραγματικότητας. Τον είδαμε να παντρεύεται σε ζωντανή μετάδοση από τα μέσα ενημέρωσης, τον είδαμε να κάνει δώρο σκυλάκι στη γυναίκα του, τον είδαμε σε κάθε δύσκολη για το κόμμα του συγκυρία να (υπερ)προβάλλει τη σύζυγό του(ως τη νέα Νταϊάνα), τον είδαμε να βγαίνει συνεχώς με τη γυναίκα του και τα δίδυμα για βολτούλες στη Ραφήνα κ.ο.κ. Με αυτή τη στρατηγική τους κατάφεραν όντως, σε συνδυασμό και με την κόπωση των πολιτών από τη σχεδόν συνεχή διακυβέρνηση από το ΠΑΣΟΚ γα 18 χρόνια, να τον αναδείξουν ως πρωθυπουργό αυτής της χώρας.

Τότε όμως άρχισαν τα δύσκολα. Όσο εύκολο είναι να διαχειριστείς μόνο επικοινωνιακά τις καταστάσεις όταν βρίσκεσαι στη θέση της αντιπολίτευσης, τόσο δύσκολο είναι να πετύχεις το ίδιο όταν κυβερνάς μία χώρα. Στην αρχή τα πήγαν περίφημα, χρησιμοποιώντας ως βασική τους κατεύθυνση αυτή των πάμπολλων δημοσκοπήσεων που διενήργησαν. Κατάφεραν, κατηγορώντας για τα πάντα το ΠΑΣΟΚ , να πείθουν τον κόσμο πως ο κ Καραμανλής κάνει ότι περνάει από το χέρι του για λύσει τα προβλήματα τη στιγμή που ο ίδιος και οι κυβερνήσεις του κάθε άλλο παρά αυτό έκαναν. Στη συνέχεια όμως το γνωστό τους ποιηματάκι (για όλα φταίει το ΠΑΣΟΚ!) σταμάτησε να πιάνει. Ήρθαν και επιπλέον διαχειριστικά προβλήματα, ήρθαν και πολλά, μα πολλά, σκάνδαλα οπότε το θέμα σταμάτησε να είναι πλέον επικοινωνιακό. Η κυβέρνηση ωστόσο και ο ίδιος ο πρωθυπουργός συνέχισαν να το αντιμετωπίζουν ως τέτοιο. Δεν είναι λίγες φορές που στελέχη όπως ο Β Μεϊμαράκης έκαναν λόγω για ανάγκη δημιουργίας ομάδας επικοινωνιακής πολιτικής (λες και αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα των Ελλήνων!) Αλλά και η εμμονή του Καραμανλή να κάνει πέντε διαγγέλματα (που κατά βάση έλεγαν ακριβώς τα ίδια πράγματα) σε 1 μήνα σε αυτό συνηγορούν!

Τώρα όμως δε βρίσκει ευήκοα ώτα. Αυτό τον έχει κουράσει. Το γεγονός ότι πλέον ο λαός δεν παραμυθιάζεται από τα επικοινωνιακά τεχνάσματα του.

Πρέπει λοιπόν όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι η πολιτική δεν είναι μόνο marketing. Μπορεί ένα καλό marketing (όπως και σε ένα προϊόν) να σε κάνει να εμπιστευτείς κάποιον, αλλά μόλις τον δοκιμάσεις θα έχεις συνειδητοποιήσει πως το marketing κάθε άλλο παρά αντικατόπτριζε την πραγματικότητα...


Share/Save/Bookmark
eXTReMe Tracker

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP